Attālināto mācību ieviešana ir ne tikai pārbaudījums skolu vadībai, pedagogiem un skolēniem, bet arī liela iespēja skolām ārkārtas situācijas apstākļos kļūt par sava veida digitālajām līderēm, uzskata apvienības “Attīstībai/Par!” biedre un Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāte Marija Golubeva.
Lai panāktu efektīvu digitālo mācību metožu ieviešanu visās skolās, skolotājiem ar skolas vadības atbalstu ir jānodrošina interaktīva mācību satura pasniegšana, izmantojot jau pieejamās digitālās un video platformas.
Tāpat nebūt ne vienkāršajos apstākļos attālināti jāspēj panākt atgriezeniskā saikne ar katru skolēnu. Tā ir unikāla iespēja skolotājiem un skolēniem sarunāties ne tikai par rezultātu, bet arī mācīšanās procesu.
“Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība rosināja nodrošināt piemaksas skolotājiem par darbu ārkārtas situācijas apstākļos. Mēs atbalstām šo ideju un aicinām piemaksas veltīt labākās digitālās prakses atbalstam Latvijas skolās,” norāda Marija Golubeva.
Piemaksas būtu papildu atbalsts tiem skolotājiem – digitālajiem celmlaužiem, kuri jau īsteno interaktīvas un digitālas mācību metodes.
Izglītības un zinātnes ministrijai piemaksu piešķiršanai būtu jāizstrādā kritēriji, kas motivētu skolas attālināto mācību kvalitatīvai ieviešanai. Piešķirot piemaksas skolotājiem, kuri ārkārtas situācijā iegulda lielu papildu darbu un konsekventi ievieš digitālas mācību metodes, lielākie ieguvēji būtu Latvijas skolēni.