nevis divās nošķirtās pasaulēs sadalītām skolām,
kurā visu tautību bērni mācās kopā pamatā latviešu valodā,
kurā mazākumtautību bērni mācās dzimto valodu un dažus priekšmetus dzimtajā valodā,
tas ir, krievu, baltkrievu, ukraiņu, poļu, lietuviešu, ebreju, romu, igauņu valodās,
ja vecāki to vēlas un ja skolā ir noteikts skaits šādu bērnu,
tai skaitā, dalot klasi grupās, ar katru no kurām strādā cits skolotājs;
(skola piedāvā šādu priekšmetu īpatsvaru pamatskolas vecākajās klasēs ap 25% no kopējā priekšmetu skaita).
Par to, lai pēc iespējas daudziem bērniem (latviešiem un visiem citiem) ir iespēja dažus priekšmetus mācīties angļu vai citā pasaules valodā.
PAR to, lai visi eksāmeni visos līmeņos notiek tikai latviešu valodā, neatkarīgi no mācību valodu proporcijām skolās.
Lai katrs bērns, beidzot skolu, lieliski zina latviešu un vēl divas pasaules vai digitālās valodas (piemēram, latviešu, angļu un C++ vai latviešu, krievu un franču).
Krievu valoda latviešu bērniem arī turpmāk ir tikai un vienīgi brīvprātīga izvēle.
PRET mehāniski noteiktu lielāku latviešu valodas proporciju, būtībā saglabājot nošķirtu “latviešu” un “krievu” skolu pasauli, kas turpina atražot sašķeltu sabiedrību.