“Tunelis, tilts vai tomēr nekas?” Sarunas atskats par satiksmes risinājumiem Ogrē

Kā izskanēja 20. maija diskusijā, īsā atbilde uz provokatīvi uzdoto jautājumu būtu – ir jāsarunājas un jāpadomā! Ogrei nepalīdzēs viena infrastruktūras objekta izbūve, vispusīgi neapsverot visas pilsētas (un novada) attīstību pašreiz un nākotnē. Pārvads pār dzelzceļu pilsētas vēsturiskajā centrā radītu vairāk problēmu nekā tās risinātu.

Neatsverams instruments jebkuru kopienai svarīgu jautājumu risināšanā ir pēc iespējas plaša iedzīvotāju un uzņēmēju iesaiste – kopīgi identificējot vajadzības, meklējot labākos risinājumus, uzklausot dažādos viedokļus. Tāpat šādu lielu projektu virzība nav iedomājama bez plašas dažādu jomu ekspertu piesaistes.

Ogre ir gana maza un kompakta pilsēta, kas ir izcili piemērota braukšanai ar velosipēdu un iešanai ar kājām. Neaizmirstot, protams, arī par sabiedrisko transportu. Viens no pašvaldības uzdevumiem ir rosināt un atbalstīt ieradumu maiņu ar mērķi, ka daudz mazākā apmērā pilsētas centrā tiek izmantotas privātās automašīnas. Tas izdarāms gan optimizējot un vajadzībām piemērojot sabiedriskā transporta plūsmu, gan attīstot riteņbraukšanai pielāgotus ceļus un pietiekamā daudzumā un vietās izveidojot velosipēdu novietnes, gan netālu no centra nodrošinot autostāvvietas.

Iedzīvotāju ieradumi mainīsies arī reizē ar jauno elektrisko vilcienu kursēšanas sākumu. Tie kursēs biežāk un nodrošinās gan ērtu pārvietošanos pilsētas un novada robežās, gan komfortablus braucienus Rīgas un Aizkraukles virzienos. Atstāj auto netālu no stacijas un izbaudi braukšanu ar vilcienu!

Pilsētas attīstība ir process, kas nevar notikt bez eksperimentiem un to testēšanas. Piemēram, Sigulda aktīvi testē riteņbraucēju ielas. Arī Ogre varētu būt drosmīgāka un pārņemt dažādas mūsdienīgas gan pašmāju, gan ārvalstu labās prakses.

Konkrēts objekts, kas ievērojami atslogotu automašīnu plūsmu no joprojām augošā privātmāju rajona Lašupēs uz centru, būtu tilts automašīnām pāri Ogres upei. Tas novērstu nepieciešamību četras reizes šķērsot sliežu ceļus, lai no Pārogres nokļūtu Ogrē un atpakaļ. Bet arī tas ir tikai viens objekts (tiesa jau sen plānots), kas jāskata kopējā pilsētas un novada attīstības kontekstā.

Mēs pievienojamies Ievas Zībārtes redzējumam par to, kas ir kvalitatīvs vides un arhitektūras projekts – “tas ir tāds, kas radies kopradē un kas ir saprātīga investīcija nākotnē” (Kultūras Diena, 27.05.2021.).

Pilnu atskatu uz diskusiju var skatīt šeit: https://fb.watch/5LC8qkUb6r/